Географія
Оцінюючи
навчальні досягнення учнів з географії, необхідно враховувати:
–
правильність і науковість викладення матеріалу, повноту розкриття понять і
закономірностей, точність вживання географічної та картографічної термінології;
–
ступінь самостійності відповіді;
–
логічність, доказовість у викладенні матеріалу;
–
ступінь сформованості інтелектуальних, загальноосвітніх, специфічних умінь (робота з картографічними, статистичними та
іншими додатковими матеріалами).
Рівні
навчальних досягнень
|
Бали
|
Характеристика
навчальних досягнень учня (учениці)
|
Початковий
|
1
|
Учень
(учениця) називає окремі географічні явища та об’єкти й за допомогою вчителя
знаходить відмінності між ними
|
2
|
Учень
(учениця) відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі
уявлення про географічні об’єкти та явища; з допомогою вчителя знаходить їх
на карті.
|
|
3
|
Учень
(учениця) відтворює частину навчального матеріалу, з допомогою вчителя
виконує елементарні географічні завдання використовуючи карту, самостійно
називає окремі географічні поняття
|
|
Середній
|
4
|
Учень (учениця) за допомогою вчителя відтворює основний навчальний
матеріал. Називає, відповідно до теми конкретного уроку, компоненти
географічної оболонки та складові господарської діяльності; виконує за
зразком практичну роботу; під час відповіді користується картографічним
матеріалом
|
5
|
Учень (учениця) відтворює основний навчальний матеріал, здатний
описувати географічні об’єкти чи явища за типовим планом допускаючи помилки;
знаходить на карті окремі географічні об’єкти та явища, що передбачені
навчальною програмою
|
|
6
|
Учень (учениця) виявляє знання і розуміння основних географічних
положень, відтворює навчальний матеріал з незначними порушенням послідовності
характеристик географічних об’єктів та явищ. На середньому рівні володіє
географічною номенклатурою
|
|
Достатній
|
7
|
Учень (учениця) в цілому правильно відтворює навчальний матеріал і має
достатні географічні знання для вирішення нескладних завдань. Має чіткі
уявлення про природні та суспільні явища; вміє спостерігати за навколишнім
середовищем; достатньо володіє картографічним матеріалом
|
8
|
Учень (учениця) відтворює основні географічні поняття, встановлює
найсуттєвіші географічні зв’язки і залежності
між природними та суспільними процесами і явищами. Логічно відтворює
засвоєний матеріал, допускаючи певні неточності. Робить прості висновки. Застосовує
здобуті знання на практиці. Володіє обов’язковою географічною номенклатурою.
|
|
9
|
Учень (учениця) добре володіє
навчальним географічним матеріалом, вміє його аналізувати, може
застосовувати його для виконання практичних робіт; має чіткі уявлення про
компоненти природи і просторову організацію господарства; пояснює
причиннонаслідкові зв’язки в природі і господарській діяльності; вміло
використовує картографічний матеріал в ході роботи.
|
|
Високий
|
10
|
Учень (учениця) усвідомлює сучасну географічну картину світу,
здійснює оцінку природних і суспільних процесів та явищ, передбачених
навчальною програмою; розуміє прикладний характер географічних знань, дає
розгорнуту відповідь та робить узагальнені висновки; вільно відбирає і
узагальнює необхідну географічну інформацію, оперує більшістю географічних
понять; використовує різні картографічні джерела.
|
11
|
Учень (учениця) має глибокі знання про об’єкт вивчення, застосовує
наукову термінологію, аргументує свої твердження і висновки, вміє працювати з
різними додатковими джерелами географічної інформації; на високому рівні
аналізує та використовує картографічний матеріал.
|
|
12
|
Учень
(учениця) володіє ґрунтовними географічними знаннями, використовує
міжпредметні зв’язки, висловлює та аргументує власне ставлення до різних
поглядів на об’єкт вивчення; самостійно аналізує природні та суспільні явища,
робить відповідні висновки і узагальнення; здатний розв’язувати проблемні
завдання; вільно володіє картографічною інформацією та творчо її
використовує.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар