Географія
У ході підготовки завдань для
проведення державної підсумкової атестації з географії у 9 класі основної школи
вчитель має забезпечити реалізацію компетентнісного підходу змістовим
наповненням завдань.
Тематичне наповнення атестаційної
роботи вчитель здійснює за навчальною програмою
курсу з 6-го по 9-й клас, при цьому важливо узгодити тестові завдання за
темами та врівноважити за ступенем складності. Зміст окремих завдань варто
спрямувати на формування (ціннісний компонент) мотиваційної сфери (визначення
потреб, мотивів, намірів, цілей, прагнень); соціальних цінностей (почуття
патріотизму, національної самосвідомості); особистісних цінностей (гуманність,
працелюбність, чесність, правдивість тощо); соціальної поведінки; громадянської
позиції, інших моральних якостей особистості, її поглядів, переконань, життєвих
пріоритетів.
Для проведення
атестації вчитель на свій розсуд готує декілька варіантів завдань за
відповідною формою. Кожен варіант має
тестові завдання різних типів і рівнів складності, зокрема:
1)
завдання з вибором однієї правильної відповіді з чотирьох запропонованих
використовують для оцінювання знань географічних понять, термінів, умінь
працювати із джерелами інформації (всього 8 завдань, з них кожні 2 завдання
формуються за темами від 6 по 9 клас);
2) завдання на визначення відповідності
передбачають вибір взаємопов’язаних понять, явищ, процесів і встановлення між
ними логічних зв’язків (4 завдання, кожне
завдання формується за темами від 6 по 9 клас);
3) завдання, що містять сім варіантів
відповідей, три з яких є правильними, використовують для перевірки здатності
виявляти характерні ознаки окремих об’єктів і явищ, перелік окремих об’єктів,
процесів, явищ тощо (4 завдання, кожне
завдання формується за темами від 6 по 9 клас);
4)
два завдання, що передбачають розгорнуту відповідь на поставлені запитання і
забезпечать можливість перевірки вміння учнів висловлювати власні думки,
наводити аргументи, складати географічні характеристики, описувати географічні
процеси і явища, робити висновки, застосовувати знання і вміння у новій ситуації,
порівнювати географічні об’єкти і явища, пояснювати розвиток і просторове
поширення географічних процесів і явищ на основі виділення їх істотних ознак,
встановлювати риси подібності та відмінності, переваг та недоліків природних та
економічних умов, уміння застосовувати уміння
застосовувати наявні знання і компетенції для вирішення запропонованого
завдання.
2)
завдання, одне з яких стосуватиметься курсу «Україна у світі: природа
населення», а інше – «Україна і світове господарство»);
5) два завдання, що передбачають для
отримання правильної відповіді виконання певних математичних розрахунків з
відповідним записом у бланку відповідей; (завдання формуються за темами від 6
по 9 клас)
6) також необхідно розробити одне завдання на контурній карті, що передбачає
нанесення на карту інформації відповідно завдання та розробку легенди карти. Це
завдання даватиме змогу визначити картографічну грамотність та знання
особливостей просторового розміщення об’єктів і явищ. Під час виконання завдання учням потрібно розробити легенду карти
за всіма правилами і картографічними вимогами, а потім виконати завдання на
контурній карті. Виконуючи завдання на контурній карті, всі позначення і записи
здійснюються тією ж ручкою, що й інші завдання. (завдання формуються за темами
від 6 по 9 клас). Для підготовки завдання пропонуємо підготувати контурні карти
світу та України, а завдання формувати з врахуванням формату карти.
Отже, кожен варіант
такої атестаційної роботи налічуватиме: 16 тестових завдань різного типу і рівня
складності; два завдання, що передбачають розгорнуту відповідь на поставлені
запитання; дві географічні задачі; 1 завдання на контурній карті.
Для класів з
поглибленим вивченням географії пропонується додати до атестаційної роботи ще
два завдання: одне – практичного спрямування, а друге – теоретичного, творчого
характеру.
На виконання
атестаційної роботи відводиться 90 хвилин. Для класів з поглибленим вивченням
географії - 120 хвилин.
Виконання
атестаційної роботи не передбачає використання атласів та інших джерел
картографічної та візуальної інформації.
Немає коментарів:
Дописати коментар